tiistai 16. syyskuuta 2014

Ei polku tää vie mihinkään, nyt sen nään...


Viime viikonloppuna Ylellä alkoi uusi ohjelma nimeltä We Want More.
Ensimmäisessä jaksossa hypättiin mukaan varmaan kaikille tutun Neon 2 yhtyeen mukaan, tai jos yhtyeen nimi ei ole tuttu kaikki tietävät varmasti jonkun näistä biisit: Polku, Ei yksinäinen untasaa, Kemiaa taiTässä talossa, sillä ne soivat edelleen radiokanavilla.

Neon 2 on siis alkujaan 1990 luvulla laitilassa perustettu yhtye. Yhtyeeseen kuuluu mm.:
Laulaja Jussi Rainio ja Kitaristi Rami Alanko.
Yhtye lopetti keikkailun 1997. 

Itse en Neon 2 yhtyeestä tiennyt paljoakaan, tiesin kyllä yhtyeen joskus olemassa olleen ja tiedän heidän biisejäkin aika hyvin. Tämä johtunee  kaiketi siitä, että olen syntynyt 1997. Mutta jostain syystä en voi sille mitään, kun minulle sanotaan nimi Neon 2 minulle tulee automaattisesti mieleen Kummelin sketsi Loisteputki Nelonen... :;D 

Eli päätin, että jotakin on tehtävä ja minun on sivistettävä itseäni niin, että minulle tulisi siitä jotakin muutakin mieleen kuin tuo sketsi. Päätin sitten siis katsoa tämän We Want More jakson. 
Jäin heti aivan täysilli koukkuun siihen ohjelmaan! Ohjelma oli todella hyvin totetutettu ja yhtyeen tarinaa kuultiin monelta eri kantilta ja vielä todella hyvin kerrottuna. Meinasin jopa yhdessä kohtaa ohjelmaa alkaa itkeä, kun tarina alkoi mennä niin synkäksi. En olisi ikivä uskonut, että yhtyeen sisällä on tapahtunut näin paljon kaikkia käänteitä. Ohjelma avaa hyvin oven Neon 2 kulisseihin, siihen mikä ei pinnalle päin näkynyt...

 En tässä nyt ala kertomaan mitä ohjemassa kerrottiin, koska haluan teidän itse katsovan sen.... koska se oli oikeasti sen arvoinen! Minä jopa salaa toivon, että he alkaisivat taas keikkailla aktiivisesti. Eikä uuden musiikin teko jäisi vaan yhteen biisiin, joka tämän ohjelman ohella tehdään. 


Kuva lähde: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288722363353.html








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti